Tot està inventat!: Hi ha frases que no s'haurien de dir mai




Tot està fet, tot està inventat!
Qui no ha escoltat aquesta frase demolidora, destructora de qualsevol inspiració?

La primera vegada que la vaig sentir, que no escoltar, va ser en boca d'una persona que impartia classes en una escola d'art i que suposadament era artista, per tant havia de crear noves coses.

Em vaig quedar molt sorpresa, ho deia amb una vehemència colpidora, i no deixava cap esquerda al dubte!

Jo era molt joveneta i encara que li vaig dir que no hi estava d'acord, només va servir per donar-me més arguments i convèncer-me.

Ja no vaig respondre, per dins meu els dimonis se m'emportaven i des d'aleshores vaig dubtar de la creativitat d'aquella mestra.

Des d'aleshores, no ha estat l'única vegada que he sentit aquesta frase, i cada cop m'ha provocat el mateix sentiment d'incredulitat per un costat, i de sorpresa i decepció, per l'altre.

Si bé és cert, que hi ha com un esgotament de llenguatges i hipèrboles artístiques, que poden fer arribar a aquesta conclussió,....per sort sempre hi ha algun artista, que aconsegueix fer vibrar a la gent, amb la seva obra.

Cada cop que tinc aquesta sensació, penso: "uau, tenia raó jo, no tot està fet, no tot està dit, no tot està inventat."

En canvi, jo acostumo a afirmar, que tot està per fer i tot és possible!
Només cal imaginar, somiar, treballar...il.lussionar-se.

Si cada un de nosaltres som diferents, tots potencialment, tenim noves maneres de veure les coses, d'interpretar-les i per tant, de plasmar-les en una peça.

Hi ha una dita catalana que diu: "tants caps, tants barrets", així doncs, com es pot afirmar que tot està dit, fet i inventat?

Aquesta frase és molt antiga, quantes coses noves s'han fet i s'han inventat des de la primera vegada que algú, davant la seva incapacitat de crear coses noves, va voler generalitzar la seva incapacitat i va sentenciar que ningú podria fer res nou?

En una escola o espai d'art, aquestes frases haurien d'estar prohibides.

El que és evident que treballant, observant el nostre entorn, cercant dins nostre, trobarem infinitats de camins, que ens ajudaran a trobar una nova forma, una nova obra.

Comentaris

Entrades populars