"Ànimes" o la vocació de créxer



ÀNIMES


Tot just fa una setmana que l'exposició d'"Ànimes" de la Sala Portal del Pardo s'ha acabat.
Ara comença tot un recorregut que no sé on les portarà.
Però aquestes "Ànimes" tenen una clara vocació de créixer i volar.
Si es diu que l'art no ha de deixar indiferent a l'espectador. Puc dir que aquesta col·lecció no ha deixat indiferent ningú.
Entre la meva intenció amb l'obra i la percepció del públic no hi ha gaire distància.
És interesant veure les diferents reaccions de la gent i nivells de resposta. M'emociona quan la meva obra ha connectat amb l'espectador i he pogut sentir la seva emoció.
Quan algú m'ha dit que les meves escultures parlen d'ell! Quin luxe!
Ara, aquesta col·lecció haurà de trobar altres espais per a mostrar-se complerta.


Aquí es pot veure el reportatge que em van fer a rtvel vendrell, parlant de l'exposició: http://www.rtvelvendrell.cat/merce-pla-exposa-al-portal-del-pardo/

Aquí us deixo algunes de les fotografies de l'exposició, en aquest magnífic espai que él la Sala Portal del Pardo del Vendrell.
El vestíbul i les tres sales van permetre mostrar les escultures donant sentit a la meva intenció.
A la sala dels "Sentiments atrapats" hi havia les presons que mostren les condicions socials, personals, etc... a les que estem sotmesos.
La sala dels "Sentiments compartits" ens mostrava com, des de la rebel·lia i amb lavoluntat de canviar el món, ens unim per lluitar junts per "causes". Després ens adonem que cada un lluita des d' una individualitat i soledat que li impedeix canviar res.

A la sala de les "Ànimes" hi trobem la recerca íntima, on no hi ha lloc per la mentida.
És on ens adonem que el món només canviarà si cada un de nosaltres canvia.


Llavors es trenca el crit. Aquest és el veritable canvi, el nostre. Des de la consciència i la llibertat que no ignora com som.  Aleshores podrem començar a crear un horitzó millor.








________________________________________________________________________

Comentaris

Entrades populars