8è Festival de Llibre d'Artista a l'ACC






Llibres d'Artista




Sempre m'ha agradat el format del llibre, com a concepte carregat de sentit artístic.
Moltes vegades havien sigut les que m'havia quedat amb la intenció d'endinsar-me a la seva proposta.
Ha estat aquest any el que, per primera vegada, gràcies a la col·laboració de l'Associació de Ceramistes de Catalunya amb l'Associació Ilde, he gaudit amb la creació d'aquest llibre.
Amb tota la modèstia, amb l'única intenció de gaudir en el seu projecte i elaboració.

Així va ser i aquí us en mostro  algunes fotografies del procès seguit i el seu resultat.

Vaig tenir molt clar que el sentit del llibre havia de complementar la col·lecció d'"Ànimes" que estic  treballant darrerament.
 Per tant, convertir les meves escultures, en petites aquarel·les. Calia que parlessin del procès i alliberament dels sentiments que tan de mal ens fan, si ens queden atrapats dins l'ànima.





Sis són les làmines que el constitueixen, cada una acompanyada amb una frase curta. 
Unes làmines petites, ja que el llibre no podia fer més de 15x15 cmt.
Van ser uns dies plaents, en què em vaig endinsar per complet a la seva realització.



He de dir que, el que em va produir un plaer inesperat, va ser el moment de cosir les diferents fulles del que havia de constituir el cos del llibre.
La sensació de convertir en un sòl element, el que fins aquell moment havien estat uns fulls solts, va convertir-se en un plaer.

El lligat i l'enquadernació l'acabaven donant-li forma i sentit


El llom i les tapes de ceràmica completen el llibre. El color del refractari el vaig triar amb tota la intenció.


Finalment el resultat aquí està, un llibre ceràmic que ens parla de l'"Ànima". La seva recerca per la llibertat a partir de l'una realitat coneguda i conscient.
Una llibertat que es guanya lluitant per la veritat, la nostra veritat. Aquella que està dins nostre i ens acompanya al llarg de tota la vida i que només respon a les lleis de la natura humana.


 Moment de la inauguració ahir al vespre al local de l'Associació de Ceramistes de Catalunya




________________________________________________________________________

Comentaris

Entrades populars